ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید
سرخط خبرها

طالبان:‌ جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف بهداشتی به ما کمک می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۵۵۱۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
طالبان:‌ جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف بهداشتی به ما کمک می‌کند
سرپرست وزارت بهداشت طالبان در نشست خبری در کابل گفت: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌ جراحی قلب، بالا بردن ظرفیت‌‎های بیمارستانی، تسهیلات در نسخه های بهداشتی و همچنین تکمیل بیمارستان های امام خمینی (ره) در افشار (غرب کابل) و ولایت بامیان قول همکاری داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، قلندر عباد؛ سرپرست وزارت بهداشت عمومی طالبان که اخیرا سفر چند روزه به جمهوری اسلامی ایران داشت امروز- سه شنبه- در یک نشست خبری در کابل افزود: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تعهد کرده که دربخش‌ آموزش پزشکی و بالا بردن ظرفیت‌های بهداشتی به افغانستان کمک کند.

عباد افزود که در نشست« جی۵» ۴ کشور از جمله ایران، افغانستان، پاکستان و عراق شرکت کرده بودند که در آن تفاهم‌نامه‌ی جلوگیری وکنترل امراض واگیر دار در مرزهای چند کشور منطقه، به امضا رسید. او گفت در این نشست نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز شرکت کرده بود.

وی افزود که ما از ظرفیت‌های بهداشتی ایران به منظور خودکفایی و همچنین پیشرفت جامعه سلامت افغانستان استفاده می‌کنیم تا نیازمندی جامعه پزشکی ما رفع شود.

وی بیان داشت که ما با طرف ایرانی به تفاهم رسیدیم که منبعد داروهای مناسب را از کشور ایران وارد کرده و همچنین تیم‌ های فنی طبی ما در بخش‌ اولویت ‌های بهداشتی دو کشور گفت وگوی مداوم داشته باشند.

سرپرست وزارت صحت عامه نیز اظهار داشت؛ در یک سال گذشته بیش از یک میلیون تولد داشتیم که از این شمار ۵۸۴ مادر در هنگام زایمان فوت کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد که وضعیت سیاسی و اقتصادی در یک سال گذشته بالای ارایه خدمات بهداشتی نیز تاثیرات منفی داشته است.

گفتنی است که سرپرست وزارت بهداشت عمومی به منظورشرکت در نشست "جی۵ " و امضای تفاهم نامه های همکاری در بخش های سلامت به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود.

نشست "جی ۵" متشکل از کشورهای افغانستان، ایران، عراق، پاکستان و نماینده سازمان بهداشت جهانی است و با هدف ایجاد طرح برای کنترل و جلوگیری امراض واگیر دار در مرزها در تهران دایر شده بود که به گفته سرپرست وزارت بهداشت عمومی این نشست برای متخصصان بهداشتی افغانستان با دست آوردهایی همراه بوده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->